Translate

keskiviikko 16. marraskuuta 2011

Hello Kitty!

Nyt se viimeistään iski ja kieltäminen on enää turhaa, kun kaikki sen jo näkee: joulun odotus! Jos joku olisi minulta kysynyt, milloin se iskee en olisi osannut sanoa, että se sattuu tosissaan kohdalle, kun päivä on enää (tai "vielä", riippuen asenteesta) 38!

Olisin todennäköisesti sinnitellyt pidempäänkin, mutta tämä oli monen sattuman tulos. Kuulin viime viikolla, kuinka  kummityttöni oli saanut ensimmäisen oman Muumi joulukalenterinsa. Lisäksi olen jo useamman viikon kuumeisesti koittanut miettiä joululahjoja. Klikkaa mua -sarjassa juhlittiin joulua ja kun tähän soppaan vielä lisää, että kuulin ensi lumen sataneen  Suomessa, niin resepti joulun odotukselle on valmis! Ja mikäs paremmin kuuluu joulun odotukseen kuin joulukalenteri?

Kuten ehkä olen sivulauseessa maininnut, minulla oli tentti viikko. Tänään viimeisen tentin kunniaksi päätin poiketa kotimatkalla kaupassa ostamassa itselleni joulukalenterin. Voitte kuvitella, kuinka suuri pettymykseni oli, kun koko Delhaizesta ei löytynyt yhtä ainutta joulukalenteria. Jouluhössötys ei täällä ole alkanut vielä samalla tavalla kuin Suomessa tai ehkä se ei vaan saavuta samoja mittasuhteita täällä kuin Suomessa. Kaupoissa ei soi joululaulut eikä pikkujouluja ole vielä järjestetty (tai ainakaan minua ei ole kutsuttu).  Joulusuklaat ja joulukoristeet ovat kuitenkin jo pikkuhiljaa ilmestyneet kauppoihin.

Tappioni myöntäneenä siis palasin kotiin ilman joulukalenteria ja harkitsin jo oman joulukalenterin rakentamista, kunnes kämppikseni  pelasti päivän tuomalla minulle Hello Kitty -joulukalenterin. Kämppis oli löytänyt sen käydessään ruokakaupassa ja Carrefourisssa oli kuulemma ollut Hello Kitty -kalenterin lisäksi Autot -kalenteri. Ihan vertailun vuoksi, montako erilaista joulukalenteria on myynnissä tavallisessa ruokakaupassa Suomessa? Kaikesta huolimatta minulla siis on nyt ikioma joulukalenteri ja joulun odotus voi virallisesti alkaa.

1 kommentti:

  1. Tosi hieno, nyt sun ei tartte ennää olla Venlalle katteellinen hänen muumikalenteristaa (jonka suklaan isä ja äiti syö).
    :-D

    VastaaPoista