Translate

sunnuntai 22. heinäkuuta 2012

"And if you didn't like it, please do not give feedback!"

Arvostan hyvää palvelua enkä ole koskaan kainostellut kiittää hyvästä palvelusta. Olen vasta viime aikoina oppinut regoimaan huonoon palveluun ja antamaan palautetta.

Päädyimme Magen kanssa menemään Seinäjokiseen Välimeren ravintolaan Athens Palaceen illalliselle lauantaina. Paikka näytti hyvin viihtyisältä ja etukäteen tarkistettu menu piti sisällään myös kala/kasvissyöjä ystävälleni sopivaa ruokaa. Paikanpäällä palvelu oli hiekan hämmentynyttä, mutta toimivaa. Kysyimme muutamasta ruoka-annoksesta, johon saimme ympäripyöreitä vastauksia, mutta kaiken kaikkiaan palvelu oli aluksi kohteliaan välinpitämätöntä vaikkei aivan suoranaisen ystävällistä.

Tilasimme ravintolan A´la varte listalta ateriat, jotka olivat Tagliatelle Salmone E Gamberetti ja Risotto con Pollon. Lohikatkarapupastan oletimme sisältävän tagliatelle pastaa, katkarapua, lohta, makeaa kermakastikeetta ja parmesanjuustoa. Ei liian suuri oletus, jos näin lonkalta heittää sillä noin luki menussa. Totuus oli, että ateriassa oli kaksi katkarapua, todella makea chilikastike (ei siis kermaa), omituisen makuisia lohi könttejä ja pennepastaa. Risotto con Pollo sisälsi menun mukaan arborio risottoa, kanafilettä, tuoreita herkkusieniä ja parmesanjuustoa. Herkkusienen tuoreudesta en mene takuuseen, mutta kaikki nämä ainekset löytyivät risotosta. Harmi vain, että aterian kaikki mahdolliset makuelämykset oli hukutettu liian voimakkaasti käytettyyn curry mausteeseen. Ei lienee yllätys tässä vaiheessa, että ateriat jäivät meiltä syömättä. Harmi sinäänsä sillä ruoka maksoi kuitenkin yllättävän paljon perusruuaksi.

Jos tarjoilija olisi jossain vaiheessa viitsinyt tulla pöytäämme tai huomannut meidät tuotuaan annokset pöytään, hän olisi saanut tietää, ettemme olleet tyytyväisiä annoksiimme. Kun hän lopulta huomasi, että 15 minuuttia siitä, kun hän oli tuonut annokset pöytäämme olimme lopettaneet syömisen, hän tuli keräämään melkein koskemattomat annokset pois pöydästämme. Kohteliaasti tarjoilija kysyi maistuiko. En arvannut että kysymys oli retorinen, sillä kun kerroin (mielestäni asiallisesti ja ystävällisesti), että ruoka ei ollut maistunut ja annoin vielä perustelut, tarjoilija suuttui, otti lautasemme (kysymättä siis ystävältäni mitään hänen annoksestaan, vaikka hänelläkin olisi ollut palautetta), asteli avokeittiöön ja kertoi palautteemme kokille koko muun asiakaskunnan kuullen. Kokit eivät ilmeisesti olleet suomalaisia, sillä tarjoilijan käännös antamastani palautteesta oli "too much curry". Kokit katselivat yllättyneenä pöytäämme ja olisi enää puuttunut, että tarjoilija olisi osoittanut pöytäämme sormella. Olen vain harvoin törmännyt huonosti palautetta ottaviin asiakaspalvelijoihin, mutta tällä kertaa tuntui kuin meitä syylistettäisiin siitä, että ateriat eivät olleetkaan kelvanneet.

Turha varmaan lisätä, mutta emme saaneet hyvitystä aterian hinnoissa tai edes pahoitteluja. Koska en saanut antaa palautetta suullisesti, annoin palautetta kirjallisesti omalla nimelläni yrityksen verkkosivujen kautta. Tuskin aion itse toista kertaa vierailla kyseisessä ravintolassa, mutta toivottavasti kukaan muu asiakas ei joutuisi kokemaan samaa.



Translation


Me and my friend got some really bad food in one restaurant and when we gave feedback to the waitress she was offended and did not stick around to hear the whole feedback. Suppose there is no need to say that we got no refund or apology.

4 kommenttia:

  1. Et olis maksanu. Jos et kerran pystynyt syömäänkään. Minä olisin sinuna vaatinut uuden annoksen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näin olisi pitänyt tehdä. Toivottavasti en enää joudu tuollaiseen tilanteeseen, mutta ainakin tiedän kuinka toimisin ensi kerralla.

      Poista
  2. Asiakaspalvelijan vinkki, muista vaatia vastaus kirjalliseen palautteeseen! Jos ei sitä tule, kysy uudelleen!

    Tellu

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti vinkistä! Mietin, että siellä todennäköisesti sama henkilö lukee sen palautteen kuin meitä palvelikin, joten voi olla, että palautetta saa odotella.. :D

      Poista