Translate

keskiviikko 4. heinäkuuta 2012

IF

Sain puhelun IF-vakuutusmyyjältä, joka kutsui minut keskustelemaan kanssaan vakuutuksista. Olin vähän vastahakoinen, sillä olen vasta kilpailuttanut vakuutukseni, mutta kun IF-mies tarjoutui tulemaan vaikka kotikäynnille, jotta saisi tehtyä minulle tarjouksen, myönnyin ja lupauduin piipahtamaan töiden jälkeen IF:n toimistolla.

Tapaaminen meni kivasti. Paikalla oli myös kaksi muuta vakuutusmyyjää, jotka pienessä avotoimistossa kuulivat kaiken, mitä me IF-miehen kanssa puhuimme ja välillä yltyivät yhtymään keskusteluun. Vakuutusneuvottelu oli yllättävän mukavaa. Tuli IF-miehen kanssa juteltua ummet ja lammet - vakuutuksia unohtamatta.

IF-mies teki minulle tarjouksen kotivakuutuksesta. Tutkin tehtyä tarjousta ja keskustelu meni jotenkin näin..
Minä: "onko tiellä semmosta nuorisoalennusta? Mulla taitaa tällä hetkellä olla sellainen"
IF-mies: "minkä ikäinen sinä olitkaan..? 23?"
Minä:"24"
IF-mies: " Joo, se nuorisoalennus ei enää koske sinua"
Minä: "ENÄÄ!??!"
IF-mies: "...nii-ii.."
IF-miehen kollega: "..mutta jos otat itelles nuoren miehen, niin saat sinäkin sen alennuksen"

Mitä tuohon nyt sanos.. "kuulostaa suunnitelmalta"?

1 kommentti: